Στόχος μας η επίτευξη του καλύτερου δυνατού θεραπευτικού αποτελέσματος. Οι εξατομικευμένες υπηρεσίες υποστηρίζονται από συχνές και στοχευμένες επικοινωνίες με όλα τα σημαντικά άτομα που περιβάλλουν το παιδί (εκπαιδευτικούς, παιδοψυχιάτρους, παιδιάτρους και άλλες ειδικότητες). Παράλληλα, πραγματοποιούνται επισκέψεις, κατόπιν συνεννοήσεως με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, στο σπίτι και στο σχολικό πλαίσιο, έτσι ώστε να δίνονται καίριες απαντήσεις και οδηγίες που θα ενισχύσουν το θεραπευτικό αποτέλεσμα. Στην “αμπάριζα” έχουμε δημιουργήσει μία ειδική εφαρμογή, όπου οι θεραπευτές επικοινωνούν μεταξύ τους άμεσα και στοχευμένα για το κάθε παιδί. Στην εφαρμογή μας, αναφέρονται όλες οι πληροφορίες που είναι χρήσιμες για την ανταλλαγή πληροφοριών και την προώθηση της διεπιστημονικότητας. Με αυτό τον τρόπο είμαστε πάντα ενημερωμένοι για την πορεία του παιδιού που βρίσκεται σε θεραπευτικό πρόγραμμα.
- Προβλήματα συμπεριφοράς και διαγωγής (π.χ εκρήξεις θυμού, ανυπακοή, επιθετικότητα, υπερκινητικότητα)
- Δυσκολίες στις σχέσεις με τους γονείς, τα αδέλφια και τους συνομηλίκους
- Δυσκολίες προσαρμογής (π.χ. στο σχολείο)
- Προβλήματα κοινωνικοποίησης
- Προβλήματα ύπνου
- Προβλήματα ενούρησης ή εγκόπρισης
- Προβλήματα πρόσληψης τροφής
- Δυσφορικό συναίσθημα/αγχώδεις διαταραχές (κρίσεις πανικού, κοινωνική φοβία, φοβίες, γενικευμένο άγχος), καταθλιπτική διαταραχή κ.α.
- Δυσκολίες διαχείρισης πένθους και απωλειών
- Στην βελτίωση των γλωσσικών τους δεξιοτήτων (όπως, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να σχηματίζουν μεγαλύτερες προτάσεις με κατάλληλο γραμματικό περιεχόμενο και να εξελίσσουν τις δεξιότητες έκφρασης και σκέψης).
- Στην βελτίωση της ομιλίας (σε φωνολογικές και αρθρωτικές διαταραχές).
- Στην ποιοτική και αποτελεσματική επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τους άλλους.
- Στην ισχυροποίηση της θέσης τους ως πομπούς και δέκτες της επικοινωνίας.
- Στην κατάκτηση των δεξιοτήτων σίτισης και στην διεύρυνση του διατροφικού ρεπερτορίου.
ΨΥΧΟ…
Α. Στην ωρίμανση των συναισθηματικών/ κοινωνικών/ προσαρμοστικών δεξιοτήτων, έτσι ώστε να μπορεί το παιδί να επενδύει στη μαθησιακή διαδικασία, με στόχους όπως: αποδοχή κανόνων και ορίων, συνεργασία, επαφή και διαπροσωπικές σχέσεις, ανοχή στην ματαίωση, επικοινωνία, διαχείριση συναισθημάτων, δεξιότητες παιχνιδιού, αυτοεκτίμηση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ.
Β. Στην βελτίωση του τρόπου εκμάθησης του κάθε παιδιού και στην ανάπτυξη των γνωστικών δεξιοτήτων, με στόχους όπως: προσοχή, συγκέντρωση, οργάνωση, ρύθμιση, αυτονομία στην ολοκλήρωση δραστηριοτήτων, αντίληψη, μνήμη, χωροχρονικές έννοιες, ευελιξία σκέψης, επίλυση προβλημάτων.
Ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία όταν παρουσιάζει δυσκολίες σε έναν από τους παρακάτω τομείς:
- Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής (ένδυση, σίτιση, τουαλέτα κλπ.)
- Εκπαίδευση/ Σχολείο (ανταπόκριση στις σχολικές απαιτήσεις, αναμονή κλπ.)
- Παιχνίδι (δυνατότητα να παίξει όπως τα παιδιά της ηλικίας του)
- Αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου (συμμετοχή σε εξωσχολικές δραστηριότητες, χόμπι κλπ.)
- Κοινωνική συμμετοχή (λειτουργική αλληλεπίδραση με παιδιά και ενήλικες)
- Ύπνος/ Ανάπαυση
Η ειδική διαπαιδαγώγηση είναι έργο του ειδικού παιδαγωγού, ο οποίος καταρτίζει ένα εξατομικευμένο παιδαγωγικό πρόγραμμα απόλυτα προσαρμοσμένο στις εκπαιδευτικές ανάγκες και τον προσωπικό ρυθμό μάθησης κάθε μαθητή, καλύπτοντας τις δυσκολίες και αξιοποιώντας τις ικανότητες του παιδιού. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιεί εξειδικευμένο υλικό. Στόχοι του προγράμματος είναι η ανάπτυξη των γνωστικών ικανοτήτων του παιδιού (μνήμη, λογική σκέψη, συγκέντρωση), η ενίσχυση της οργάνωσης και μαθησιακής αυτονομίας του και η συστηματική αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών με την ανάπτυξη της γραφής, ορθογραφίας, ανάγνωσης και αρίθμησης.
Στις συνεδρίες της Συμβουλευτικής, οι γονείς:
- υποστηρίζονται στο ρόλο τους
- εκπαιδεύονται σε δεξιότητες
- διευκολύνονται στο να επεξεργαστούν επώδυνα βιώματα και συναισθήματα.
- φέρνουν προς συζήτηση τα θέματα που τους απασχολούν σχετικά με το παιδί
- έρχονται σε επαφή με μια άλλη ερμηνεία από αυτήν προς την οποία σκέφτονται
- μπορεί να ανοίξουν εναλλακτικούς τρόπους θεώρησης και αντιμετώπισης του παιδιού