ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Τρυφερότητα, Ειλικρίνεια, Δημιουργικότητα!

Στόχος μας η επίτευξη του καλύτερου δυνατού θεραπευτικού αποτελέσματος. Οι εξατομικευμένες υπηρεσίες υποστηρίζονται από συχνές και στοχευμένες επικοινωνίες με όλα τα σημαντικά άτομα που περιβάλλουν το παιδί (εκπαιδευτικούς, παιδοψυχιάτρους, παιδιάτρους και άλλες ειδικότητες). Παράλληλα, πραγματοποιούνται επισκέψεις, κατόπιν συνεννοήσεως με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, στο σπίτι και στο σχολικό πλαίσιο, έτσι ώστε να δίνονται καίριες απαντήσεις και οδηγίες που θα ενισχύσουν το θεραπευτικό αποτέλεσμα. Στην “αμπάριζα” έχουμε δημιουργήσει μία ειδική εφαρμογή, όπου οι θεραπευτές επικοινωνούν μεταξύ τους άμεσα και στοχευμένα για το κάθε παιδί. Στην εφαρμογή μας, αναφέρονται όλες οι πληροφορίες που είναι χρήσιμες για την ανταλλαγή πληροφοριών και την προώθηση της διεπιστημονικότητας. Με αυτό τον τρόπο είμαστε πάντα ενημερωμένοι για την πορεία του παιδιού που βρίσκεται σε θεραπευτικό πρόγραμμα.

Ανοίξτε ολόκληρο το άρθρο Κλείστε το άρθρο
ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΗΝ «ΑΜΠΑΡΙΖΑ» ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ, ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΟΠΩΣ:
  • Προβλήματα συμπεριφοράς και διαγωγής (π.χ εκρήξεις θυμού, ανυπακοή, επιθετικότητα, υπερκινητικότητα)
  • Δυσκολίες στις σχέσεις με τους γονείς, τα αδέλφια και τους συνομηλίκους
  • Δυσκολίες προσαρμογής (π.χ. στο σχολείο)
  • Προβλήματα κοινωνικοποίησης
  • Προβλήματα ύπνου
  • Προβλήματα ενούρησης ή εγκόπρισης
  • Προβλήματα πρόσληψης τροφής
  • Δυσφορικό συναίσθημα/αγχώδεις διαταραχές (κρίσεις πανικού, κοινωνική φοβία, φοβίες, γενικευμένο άγχος), καταθλιπτική διαταραχή κ.α.
  • Δυσκολίες διαχείρισης πένθους και απωλειών

 

ΟΙ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΣΤΗΝ "ΑΜΠΑΡΙΖΑ" ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΟΠΩΣ:
  • Στην βελτίωση των γλωσσικών τους δεξιοτήτων (όπως, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να σχηματίζουν μεγαλύτερες προτάσεις με κατάλληλο γραμματικό περιεχόμενο και να εξελίσσουν τις δεξιότητες έκφρασης και σκέψης).
  • Στην βελτίωση της ομιλίας (σε φωνολογικές και αρθρωτικές διαταραχές).
  • Στην ποιοτική και αποτελεσματική επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τους άλλους.
  • Στην ισχυροποίηση της θέσης τους ως πομπούς και δέκτες της επικοινωνίας.
  • Στην κατάκτηση των δεξιοτήτων σίτισης και στην διεύρυνση του διατροφικού ρεπερτορίου.
ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ/ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ «ΑΜΠΑΡΙΖΑ» ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, ΣΤΟΧΕΥΟΝΤΑΣ:

ΨΥΧΟ…

Α. Στην ωρίμανση των συναισθηματικών/ κοινωνικών/ προσαρμοστικών δεξιοτήτων, έτσι ώστε να μπορεί το παιδί να επενδύει στη μαθησιακή διαδικασία, με στόχους όπως: αποδοχή κανόνων και ορίων, συνεργασία, επαφή και διαπροσωπικές σχέσεις, ανοχή στην ματαίωση, επικοινωνία, διαχείριση συναισθημάτων, δεξιότητες παιχνιδιού, αυτοεκτίμηση. 

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ.

Β. Στην βελτίωση του τρόπου εκμάθησης του κάθε παιδιού και  στην ανάπτυξη των γνωστικών δεξιοτήτων, με στόχους όπως: προσοχή, συγκέντρωση, οργάνωση, ρύθμιση, αυτονομία στην ολοκλήρωση δραστηριοτήτων, αντίληψη, μνήμη, χωροχρονικές έννοιες, ευελιξία σκέψης, επίλυση προβλημάτων. 

 

Ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία όταν παρουσιάζει δυσκολίες σε έναν από τους παρακάτω τομείς:

  • Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής (ένδυση, σίτιση, τουαλέτα κλπ.)
  • Εκπαίδευση/ Σχολείο (ανταπόκριση στις σχολικές απαιτήσεις, αναμονή κλπ.)
  • Παιχνίδι (δυνατότητα να παίξει όπως τα παιδιά της ηλικίας του)
  • Αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου (συμμετοχή σε εξωσχολικές δραστηριότητες, χόμπι κλπ.)
  • Κοινωνική συμμετοχή (λειτουργική αλληλεπίδραση με παιδιά και ενήλικες)
  • Ύπνος/ Ανάπαυση
ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ/ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ «ΑΜΠΑΡΙΖΑ» ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

Η ειδική διαπαιδαγώγηση είναι έργο του ειδικού παιδαγωγού, ο οποίος καταρτίζει ένα εξατομικευμένο παιδαγωγικό πρόγραμμα απόλυτα προσαρμοσμένο στις εκπαιδευτικές ανάγκες και τον προσωπικό ρυθμό μάθησης κάθε μαθητή, καλύπτοντας τις δυσκολίες και αξιοποιώντας τις ικανότητες του παιδιού. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιεί εξειδικευμένο υλικό. Στόχοι του προγράμματος είναι η ανάπτυξη των γνωστικών ικανοτήτων του παιδιού (μνήμη, λογική σκέψη, συγκέντρωση), η ενίσχυση της οργάνωσης και μαθησιακής αυτονομίας του και η συστηματική αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών με την ανάπτυξη της γραφής, ορθογραφίας, ανάγνωσης και αρίθμησης.

ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΗΝ «ΑΜΠΑΡΙΖΑ» ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ/ ΕΦΗΒΟΥ, ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΟΜΑΔΩΝ ΓΟΝΕΩΝ.

Στις συνεδρίες της Συμβουλευτικής, οι γονείς:

  • υποστηρίζονται στο ρόλο τους
  • εκπαιδεύονται σε δεξιότητες 
  • διευκολύνονται στο να επεξεργαστούν επώδυνα βιώματα και συναισθήματα.
  • φέρνουν προς συζήτηση τα θέματα που τους απασχολούν σχετικά με το παιδί
  • έρχονται σε επαφή με μια άλλη ερμηνεία από αυτήν προς την οποία σκέφτονται   
  • μπορεί να ανοίξουν εναλλακτικούς τρόπους θεώρησης και αντιμετώπισης του παιδιού 
1ΑΡΧΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κατά την αρχική επικοινωνία ο γονιός απευθύνεται στην "αμπάριζα" είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω email. Στην πρώτη επικοινωνία ζητούνται πληροφορίες σχετικά με το αίτημα των γονιών και καθορίζεται μια πρώτη συνάντηση με τις υπεύθυνες του χώρου.
2ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
Στην πρώτη συνάντηση γνωριζόμαστε μόνο με τους γονείς, ώστε να ενημερωθούμε και να συλλέξουμε όλες τις πληροφορίες (ιατρικό και αναπτυξιακό ιστορικό) του παιδιού/ εφήβου και τις παρούσες δυσκολίες. Κατά την λήψη ιστορικού είναι σημαντική η προσκόμιση (αν υπάρχουν), όλων των εγγράφων (αξιολογήσεων, γνωματεύσεων κλπ)του παιδιού/ εφήβου. Γίνεται πλήρης ενημέρωση για την διαδικασία αξιολόγησης του παιδιού/ εφήβου που θα ακολουθήσει και δίνονται ερωτηματολόγια για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του.
3ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Αφού αποσαφηνιστεί το αίτημα, το παιδί/έφηβος προσέρχεται για να αξιολογηθεί από μία ή παραπάνω ειδικότητες. Η αξιολόγηση διαρκεί περίπου 1,5 ώρα και περιλαμβάνει την χορήγηση σταθμισμένων και μη εργαλείων.
4ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Σε μία τρίτη συνάντηση, προσέρχονται μόνο οι γονείς προκειμένου να τους παραδοθεί εγγράφως η αξιολόγηση και να συζητηθούν τα ευρήματα αυτής, αλλά και οι θεραπευτικές προτάσεις.
5ΕΝΑΡΞΗ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ
Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης, το παιδί/ έφηβος εντάσσεται στο αντίστοιχο θεραπευτικό πρόγραμμα, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο. Οι συνεδρίες πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση και τόσο η συχνότητα, όσο και η διάρκεια καθορίζεται ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του παιδιού/εφήβου.
6ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Μετά την έναρξη του θεραπευτικού προγράμματος, δημιουργούνται εξατομικευμένοι στόχοι για την πορεία του παιδιού/εφήβου. Η στοχοθεσία επαναξιολογείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Πραγματοποιούνται συναντήσεις με τους γονείς προκειμένου να υπάρξει επαρκής ενημέρωση, επικοινωνία και συζήτηση για την πορεία και την έκβαση των θεραπειών.
7ΕΠΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, το παιδί/ έφηβος επαναξιολογείται, προκειμένου να διερευνηθεί η έκβαση των θεραπευτικών στόχων που είχαν τεθεί. Αυτή την χρονική περίοδο, προτείνεται είτε συνέχιση, είτε αναπροσαρμογή ή και ολοκλήρωση των θεραπευτικών προγραμμάτων.
8ΛΗΞΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Οι θεραπευτικοί στόχοι ενός παιδιού/εφήβου μπορεί να κατακτηθούν σε οποιαδήποτε χρονική περίοδο με την σύμφωνη γνώμη γονέων και θεραπευτών.