- Στην βελτίωση των γλωσσικών τους δεξιοτήτων (όπως, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να σχηματίζουν μεγαλύτερες προτάσεις με κατάλληλο γραμματικό περιεχόμενο και να εξελίσσουν τις δεξιότητες έκφρασης και σκέψης).
- Στην βελτίωση της ομιλίας (σε φωνολογικές και αρθρωτικές διαταραχές).
- Στην ποιοτική και αποτελεσματική επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τους άλλους.
- Στην ισχυροποίηση της θέσης τους ως πομπούς και δέκτες της επικοινωνίας.
- Στην κατάκτηση των δεξιοτήτων σίτισης και στην διεύρυνση του διατροφικού ρεπερτορίου.
Η Λογοθεραπεία είναι μία ανθρωπιστική επιστήμη που περιλαμβάνει πολλούς τομείς παρέμβασης και βοηθά τα παιδιά να επικοινωνούν αποτελεσματικότερα μέσα από την βελτίωση του γλωσσικού τους κώδικα. Οι λογοθεραπευτές, είναι υπεύθυνοι για την αξιολόγηση και την αποκατάσταση διαταραχών της γλώσσας, της επικοινωνίας, της κοινωνικότητας, της ομιλίας και της σίτισης. Απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και σε οποιονδήποτε μπορεί να παρουσιάζει δυσκολίες σε κάποιο από τους παραπάνω τομείς.
Βασική αρχή μας είναι η δημιουργία μιας καλής θεραπευτικής σχέσης, η οποία θα πληροί όλες τις προϋποθέσεις, προκειμένου το παιδί και η οικογένεια του να νιώσουν την αποδοχή, την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη που χρειάζονται για να εκπληρωθούν οι στόχοι του θεραπευτικού προγράμματος.
Η εκμάθηση της γλώσσας είναι μία πολύπλοκη διαδικασία, της οποίας ο απώτερος σκοπός είναι η κοινωνική αλληλεπίδραση και η επικοινωνία με τους άλλους μέσα από την έκφραση ιδεών, της σκέψης και των γνώσεων που έχουμε για τις έννοιες του κόσμου. Κατά την φυσιολογική ανάπτυξη, τα παιδιά καταφέρνουν να γίνουν χρήστες της γλώσσας, χωρίς να έχει προηγηθεί η διδασκαλία της, σαν μια φυσιολογική και αβίαστη διαδικασία που προκύπτει μέσα από την επεξεργασία και την μίμηση των ερεθισμάτων που λαμβάνουν από το περιβάλλον.
Προκειμένου να είναι επιτυχής η χρήση της γλώσσας, είναι σημαντική η ενεργοποίηση και η αλληλεπίδραση μεταξύ τριών συστημάτων: του γλωσσικού περιεχομένου (οι έννοιες που αναπτύσσονται στο σημασιολογικό σύστημα του ατόμου), της γλωσσικής δομής (η ανάπτυξη των συστημάτων φωνολογίας, μορφολογίας και σύνταξης) και της χρήσης της γλώσσας (πραγματολογία).
Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες η επικοινωνία δυσκολεύεται. Οι δυσκολίες μπορεί να εντοπίζονται, είτε σε επίπεδο κατανόησης και επεξεργασίας, είτε σε επίπεδο κωδικοποίησης ή αποκωδικοποίησης της γλώσσας. Έτσι, μπορεί να συναντήσουμε δυσκολίες στην κατανόηση και στην χρήση λεξιλογίου, δυσκολίες στην κωδικοποίηση της γλώσσας (φωνολογικές διαταραχές ή άλλες γλωσσικές διαταραχές που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο το άτομο διαμορφώνει τον κώδικα προκειμένου να επικοινωνήσει), καθώς και δυσκολίες στην χρήση του λόγου που επηρεάζει τον τρόπο που χρησιμοποιεί το άτομο την γλώσσα για να επικοινωνήσει και τον τρόπο που αποκωδικοποιεί τα εξωλεκτικά χαρακτηριστικά του λόγου, όπως είναι η στάση του σώματος, η διάθεση, το χιούμορ, τα υπονοούμενα και πολλά ακόμα μη λεκτικά μηνύματα που λαμβάνουμε κατά την αλληλεπίδρασή μας με τους άλλους.
Οι λογοθεραπευτές σε συνεργασία και με άλλες ειδικότητες εμπλέκονται και στην αποκατάσταση των δυσκολιών σίτισης. Η εμπλοκή του λογοθεραπευτή σε αυτή την διαδικασία στοχεύει στην λειτουργικότερη στοματική κατάποση (σε περιπτώσεις νευρολογικής διαταραχής), στην βελτίωση του στοματοκινητικού συντονισμού, καθώς και στην βελτίωση αισθητηριακής ρύθμισης του στόματος και στην απευαισθητοποίηση, όταν υπάρχουν αισθητηριακές δυσκολίες προκειμένου να γίνει εισαγωγή νέων τροφών, γεύσεων και υφών.