- Εποπτείες για Ψυχολόγους/ Ψυχοθεραπευτές
- Εποπτείες για Λογοθεραπευτές
Εποπτείες για Ψυχολόγους/ Ψυχοθεραπευτές – Χαρίση Αμαλία
Στην πολυετή δουλειά μου με τα παιδιά, τους εφήβους και τους γονείς, ένιωθα πάντα την ανάγκη να ενημερώνομαι διαρκώς και να γνωρίζω πολλές θεραπευτικές μεθόδους και παρεμβάσεις, προκειμένου να έχω στο θεραπευτικό μου ρεπερτόριο μου πολλά εργαλεία. Ποτέ δεν ένιωσα πως μια θεραπευτική παρέμβαση «μπορεί να γίνει ευαγγέλιο» και για αυτό πάντοτε στις θεραπείες μου εφάρμοζα ένα σύνολο θεραπευτικών προσεγγίσεων, με βάση πάντα τις ανάγκες του θεραπευόμενου.
Μετά τις προπτυχιακές μου σπουδές στην Ψυχολογία, ακολούθησαν οι μεταπτυχιακές μου σπουδές στην Παιδική & Εφηβική Ψυχολογία και στην συνέχεια έλαβα πιστοποιημένες εκπαιδεύσεις σε παρεμβάσεις Ειδικής Αγωγής και κυρίως σε σχέση με την Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (TEACCH, PECS, MAKATON, ΑΒΑ, Social stories & Comic strips, Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, Willbarger, Ziggurat Model, Pivotal Response Treatment, Theory of Mind & Social Skills, Cognitive Behavior Drama, Greenspan Floortime Approach, Video Modelling to teach children with autism, Sexuality Education, Fairy Tales and children with difficulties, Social Skill intervention program) & την συμβουλευτική σε γονείς παιδιών με ΔΑΦ (Cygnet program). Παράλληλα, έλαβα πιστοποιημένη εκπαίδευση στην Μαθησιακή Αξιολόγηση και Παρέμβαση και στην χορήγηση Τεστ Νοημοσύνης. Στην συνέχεια, έλαβα πιστοποιημένη εκπαίδευση στην Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία για ενήλικες και παιδιά, ενώ τα τελευταία χρόνια έχω λάβει εκπαιδεύσεις σε 3ης γενιάς Ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις όπως Child-Adolescent Schema therapy, Mindfulness, Acceptance & Commitment Therapy. Στο παρόν, αναλαμβάνω με μεγάλη χαρά την εποπτεία συναδέλφων & την επίβλεψη στην ψυχοθεραπεία και σε ψυχοπαιδαγωγικά προγράμματα. Η εποπτεία μπορεί να είναι ατομική ή και ομαδική, σε ώρες και ημέρες με κοινή συμφωνία. Μέσω της εποπτείας, ο θεραπευτής έχει την δυνατότητα:
- να βελτιώσει την επαγγελματική του ανάπτυξη
- να ευνοήσει την προσωπική του ανάπτυξη
- να προβληματισθεί σχετικά με τα δικά του συναισθήματα, σκέψεις, συμπεριφορά και τη γενικότερη προσέγγιση του θεραπευόμενου
- να έρθει σε επαφή με μια άλλη οπτική/ προσέγγιση
- αν χρειαστεί, να αναθεωρήσει κομμάτια από την θεραπευτική του παρέμβαση
- να ενδυναμώσει την θεραπευτική του συμμαχία
- να βελτιώσει τις αξίες που παρέχει στους θεραπευόμενούς του.
Εποπτείες για Λογοθεραπευτές – Έξαρχου Καρολίνα